Registration

Registration fees

All fees include 22% VAT and administrative charges.

EARLY BIRD** (before 1st April 2019)/LATE (from 1st April 2019) No papers One paper Two papers
FR - Full EUR 550/670 EUR 550/670 EUR 720/840
FM - Full IEEE-IES member, IMACS member EUR 520/630 EUR 520/630 EUR 670/780
S - Student* EUR 330/450 EUR 460/580 EUR 620/740
Third paper EUR 250/350
Fourth paper EUR 500/600
Additional ticket for welcome cocktail EUR 30/30
Additional ticket for social dinner EUR 100/100

FR, FM, S registration fees include: one copy of the book of abstract, entrance in the conference rooms, coffee breaks, lunches, welcome cocktail, social dinner, publications of the registered papers, free access to one tutorial. Please note that accommodation is not included.

(*) Students must provide a copy of their student card. IEEE IES Student and Young Professional Assistance (SYPA) program will be announced soon.

(**) Please notice that EARLY BIRD registration fee is a discounted fee applicable only if the payment is received by the conference organising committee before the deadline 1st April 2019.

Solo per dipendenti della Pubblica Amministrazione Italiana

Split payment. Selezionando questa opzione, in virtù della legge 190/2014, cosiddetto Split Payment, le fatture emesse nei confronti della Pubblica Amministrazione sono assoggettate al metodo di scissione dei pagamenti dell’IVA. Pertanto, coloro che richiedono la fattura intestata all’ente di appartenenza, dovranno selezionare questa opzione affinché la quota di iscrizione sia costituita dal solo imponibile.

Esenzione IVA (Only for employees of Italian Public Administration - Solo per dipendenti della Pubblica Amministrazione Italiana). Selezionando questa opzione, in virtù dell'art. 10 del DPR 633/72 - come modificato dall'art.14, comma 10 della legge 24 dicembre 1993, n. 537, le Pubbliche Amministrazioni possono iscrivere i propri dipendenti usufruendo dell'esenzione IVA per la partecipazione a corsi di formazione, aggiornamento, riqualificazione e riconversione del personale.

In ottemperanza al DM n. 55 del 3 aprile 2013, a partire dal 31 marzo 2015 le fatture elettroniche inviate alla Pubblica Amministrazione dovranno riportare obbligatoriamente il codice IPA, codice Univoco Ufficio, codice CIG e CUP eventuali. Pertanto, in entrambi i casi, la Pubblica Amministrazione dovrà inviare tramite email (registration@sistemacongressi.com) una dichiarazione o buono d’ordine contenente tutti i dati fiscali dell’Ente (codice IPA, codice Univoco Ufficio, codice CIG e CUP eventuali), nome del dipendente e titolo del congresso, in cui si specifichi che si richiede lo "split payment" oppure "l’esenzione dell’iva". In assenza di tali informazioni, l’iscrizione in qualità di dipendente di ente pubblico non sarà ritenuta valida. Non verranno accettate richieste di modifica delle fatture già emesse o di rimborso dell'IVA versata.


Payment methods

Registration fees should be paid by wire transfer or credit cards. Please notice that, for international wire transfers, bank charges (charges levied by the sending bank and charges applied by intermediary/correspondent banks) could be applied. Please be advised that all bank charges must be charged to the sender of the transfer.


Registration and payment

Go to registration web page

Registration is open. Registration will only be possible through the online registration form. Registration will close at 18:00 (CET) on 14th May 2019. The registration link will be disconnected at that time.

Please do not pay before registering otherwise the secretariat might be unable to match your payment with any registration. Invoice will be issued for every fee paid and mailed to your e-mail address in pdf format once payment has been received.


Cancellation - Refund policy

The amount paid for registration is:

Cancellation must always be confirmed in writing: don’t forget to include all your bank details.

In the event of cancellation of the conference, at any time, as a result of any event of force majeure or for other reasons that are beyond the control of the Organizing Committee, the registration fee shall NOT be refunded and neither the Organizing Committee nor the Organising secretariat shall be held liable for any other costs or losses incurred, such as transportation costs, accommodation costs, financial losses, etc.. Participants are highly encouraged to provide for their own insurance policy covering such events.


Last update: 9th May 2019